Wednesday, December 31, 2008

sony ox 300 untuk dijual







sony ox300 untuk dijual
rm2200 + lens + beg + charge + dan lain lain.





Thursday, December 18, 2008

bahasa kurang ajar buat joee

feedback dari review rantai 2008

pertama sekali! mulakan lah dengan assalamualaikum jika baru atau hendak komen..saya tidak kenal anda..dan anda tidak kenal saya..darah anda masih muda untuk membuat komen..jika tidak mahu mencetuskan pergaduhan kenapa tidak memberi salam?

nah!
saya deny pasal ini kawasan saya..maka ini keputusan saya..mana link anda?sila letak ok!saya dapat rasa anda yang penakot yang sebenarnya..saya tidak berkenan jika org luar komen ditempat ini..persetankan komen yang anda beri..apa masalah anda? kenal cherry? itu sudah bagus? kirimsalam sama dia..dan bila masa saya memburukan cherry? mana buktinya?? tulah lain kali baca ikut mata jangan bace ikut lutut..BODOH!SOMBONG! saya bercakap mengenai pihak orgenise ok!PIHAK ORGENISEEEE!!! anda pihak orgenise?? saya rasa anda tidak faham apa yang saya catitkan..sungguh bodoh sekali lagi!

anda terasa jika saya berkata begitu? anda cherry?? saya rasa jika saya bertanya kepada cherry tentu dia tergelak lalu blanja saya minum.. btw saya mengenali cherry sebelum nama pekthong digunakan dan dia adalah sahabat saya merangkap idola..berbalik kepada ayat yang telah buat anda terasa..cherry dibayar? itu adalah ayat pertanyaan ok! (untuk kita berfikir..tiada kena mengena dengan memburukkan sesiap)..boleh saja rantai sudah ada sponser lalu mereka telah mengurangkan booth yang ada(dah mengurangkan pengunjung dan jual beli disana) dan lain-lain lagi yang boleh memeriahkan event tersebut mereka terikat dengan pihak sponser yang sedia ada..itu saja..itu yang saya maksudkan lahanat!! yang anda nak terasa macam dubok kelaparan kenapa?? ada saya kesah anda seorang designer??anda tidak malu mengaku anda seorang desinger?anda hebat! teruskan niat suci anda..saya ingin bertanya kepada anda..anda pernah gantung artwork anda di rantai? anda pergi ke rantai setiap tahun? apa yang anda dapat? anda tidak nampak bezanya rantai setiap tahun?

saya hanya meluahkan apa yang saya rasa..saya tidak perlu komen yang bangsat.. pasal luahan dan komen tidak sama sesama sekali.. saya luahkan pasal itu adalah saya.. jangan jadi khinzir bertopeng kucing.. mengiakan keseronokan yang tidak seronok.. jadilah diri sendiri.. bodoh!!

anda panas??pegi mampos dengan dengan anda..sudah terasa pedas?? lagi saya suka.. terbuka sedikit minda pukimak anda.. jangan pikir anda punya panas..orang lain?? fuck off!! oiyoi! saya mahu ingatkan anda lagi..kebodohan anda hanya pada pembacaan anda yang terburu buru..

p/s: saya pernah menggantung artwork saya dirantai dan menjual baju disana..saya waras apa yang saya tuliskan.

Tuesday, December 16, 2008

1 tag oleh soalan sha


1) Take a recent picture of yourself or take a picture of yourself right now.
nah! ni gambar lucah ako untuk santapan korang..

2) Don't change your clothes, don't fix your hair...just take a picture.
ako nampak cam alien ke?dah ako begitu..

3) Post that picture with NO editing
haha..cube la blasah ako..ako nak edit gak..

4) Post these instruction with your picture.
aaa? ako tapaham soalan.

5) Tag 10 people to do this
sesape je lah yang terase nak buat..

fahaman muzik berhaluan kiri

fahaman muzik berhaluan kiri?
tak dinafikan ada mereka yang meminati melodinya..dan ada juga yang memuja liriknya..mengikut firasat saya..melodi dan lirik tiada kena mengena..disebabkan apa? ini mungkin telinga saya mengalami satu fenomena gangguan ketumbuhan yang bijaksana..saya tak menilai muzik walaupan melodinya tunggang langgang dan saya menganggung kan lirik walaupun melodinya tunggang-langgang..oleh itu saya tak kesah walaupon melodinya semacam tidak diterima akal eleman yang dimasukan tetapi liriknya puitis dan syahdu..sudah paham?
maaf jika tersinggung..mungkin saya bodoh jika saya berkata muzik dari seberang telalu ringkas dan senang..dengan lirik yang cantik dan indah..tapi masih tidak dapat menarik telinga saya untuk duduk sambil makan diradio..mereka semua kata saya layan muzik indon?hanya dengan mendengar 4,5 lagu?(superman is dead + the upstairs) itu boleh dikira saya melayan?..saya hanya mendengar dari telinga kanan dan keluar telinga kiri..oleh itu senangsentiasa saya masih berkata muzik indon hampeh! saya masih bersalah? saya poser? dan senangsentiasa saya berkata saya bukan manusia indie..haha
beza antara muzik malaysia dan indonesia? dulu-dulu semasa zaman wings dan search mereka telalu hebat di indonesia..boleh saya katakan muzik malaysia menjadi ikutkan mereka disana.. masa kini tidak sama dengan yang dulu..dulu slank(saya tak penah dengar pun), mereka mengidolakan diri mereka daripada muzik search..tapi sekarang dunia sudah terbalik..dan saya masih poyo..haha pasal apa? mungkin pasal apa yang ada di indonesia semua sama sahaja..kita serumpun walaupun berlainan pegangan..cuma muzik disana bersih..disini lebih kotor..kenapa mereka masih dapat masuk dalam arus muzik malaysia? mata kita masih tidak nampak apa yang ada ditanah air sendiri..orgenaise masih kaya raya..haha
penah saya terbaca dari petikan majalah muzik malaysia yang mengatakan muzik kita telah diambil pada zaman negara kita dijajah lagi..anda sedia maklum siapa yang telah menjajah siapa bukan? penjajah pada zaman itu, mereka telah membawa muzik kita ke negara mereka..dan jangan terperanjat ada band band besar di luar mempunyai melodi gazal,caklempong dan sebagainya..oleh itu anda sukakan yang mana?oleh itu jangan salah kan saya jika band atau muzik yang mereka gemari dicemari oleh kata kata dari saya..dan disini saya tidak juga akan cakap muzik u.s atau u.k telalu hebat!..cuma saya nak anda fikirkan sejenak tentang muzik kita disini dari a hingga z.."cubalah mendengar muzik secara ikhlas didalam hati" dan bukan kerana disuruh atau mengikut rakan-rakan mendengar muzik itu..salamuafakat dari saya
p/s: sesungguhnya mendendangkan muzik dari tali atau dipetik adalah dilarang mengikut ajaran islam ;)

Sunday, December 14, 2008

rantai art event2008

















ikhlas dari hati..
mendukacitakan! hambar! tiada apa²!..ikhlas dari tapisan ayat² saya..oleh itu apa yang saya nampak?! hanya la kelibat yang telah dipilih kasih atau diajak secara paksaan..kenapa? diceritakan tentang booth yang ada sudah menggambarkannya..hanya dipilih sebanyak 10 buah booth sahaja? mereka tidak mahu untung? ya! mereka sudah ada sponser..haha tidak sama dengan tahun 2006 dahulu..mereka berjuang dengan titik peluh sendiri..tapi kini..kankang sahaja sudah dapat sponser..siapa mahu kesah?haha (booyod ada antar potfolio! tapi takdapat join) pasal apa? hanya tuhan sahaja yang tahu..diceritakan pula pasal artwork yang tergantung indah didinding..saya akui memang mengilhamkan tapi macam ada serba tak kena? kemane mengghilang artwork sue anna joe?kuku besi? dan yang lain lain lagi..hanya satu nama gah yang tergantung cherry aka pekthong..adakah dia secara dijemput kerana dibayar?atau dia membayar cukai? cuma terdetik kepala otak saya memikirkan..saya tulis bukan marah! tapi saya seorang yang bermasalah dengan benda sebegini..dulu tidak bergini..dan begini tadik macam dulu..orang selalu becakap petama kali kalau salah tidak mengapa tapi kali kedua mesti ada perubahan..ini apa yang saya nampak sebaliknya..pertama kali mendatangkan memori dari kali kedua..ada sependapat?atau tidak? ada saya kesah? saya huraikan dengan mengikut kepuasan hati saya..harap faham dengan ini saya selitkan gambarajah yang hanya dipostkan disini saja..
p/s: lepas ni pikir 3 4 kali jika ada event rantai dimasa depan..














Friday, December 12, 2008

saya manual

buat kerja dari bawah..
cukup bengap jika ditengah-tengah..
bila semua orang tahu,maka saya kurang tahu..
sudah cukup buat saya malas untuk bangun dari tido..
jadual harus dibuat sebelum bulan mengambil posisi..
saya manual
makan saja bukan untuk daging..
saya lapar anda pasti nampak..
jika tidak! tolong berikan sesuatu untuk kenyang..
jika tidak! tolong larikan diri..
saya lapar saya tahu..mereka pun begitu..
saya manual
serius itu normal..kerja mesti jalan,
mati itu pasti..neraka surga hanya tuhan yang tahu..
tegedik gedik kadang kala buat saya marah..
bila nampak? mereka semua tunduk diam..
ya mereka buat saya menyampah..
saya manual
saya tangkap untuk keindahan,
luahan mata bawak ke hati,
saya tidak menipu, saya tidak bercakap..
perdulikan mereka berkata..
jangan sampai saya bersuara..
saya manual
kita cinta kerana genetik dan hukum sendiri..
hidup ini macam begitu..
mudah jatuh cinta susah nak berkata..
ah! biarkan saja..saya bukan mahu jadi orang lain..
saya bercinta dengan dia..
saya terus manual..

Thursday, December 04, 2008

teka-teki

siapa yang menjumpai dompet itu sila?..apa?apa?

output dari lens nikkor 50mm 1:1.8D






inilahasilnya




Tuesday, December 02, 2008

apa yg mereka kata?

bang!ada jual pendrive 8 gig tak?
aaaa??kedai sebelah takde ke?
ooo..tadaa
bang!cammane nak save?
nah!pegi kat public server sane..sini je dik..
ok..
bang!nak tuka pc bleh?
pc brapa?
18 ke 8..
madd..ko balik tak banjer ke?
takdo lak bang!..tanah runtuh ado la..4 tempat..
bang!pc 1 open..
haa..
pc brape dik?
12..
nama?
bla bla(saya ilang ingatan)
bang!nak print boleh?
leh..meh

p/s: jika saya boleh record apa yang saya cakap tiap masa