Friday, October 31, 2008

gangguan emosi..

keGILAan Radio

maap jika sesiapa terasa, saya terasa ada seorang dua yang terasa.. hari ini saya berhadapan dengan gangguan emosi jiwa radio tegendala..ini disebabkan gusi disebelah kanan saya membengkak dengan jitunya dan terus menangkap kepala otak yang sedang teringin berhibernasi.. maap dipintaa..
saya tahu saya bersalah dan turut membawa mereka juga bersalah..haha i'am bad bad asshole.. maap bukan sesekali saya mengiyakan apa yang mereka kata..cuma saya saja melayan kepala otak yang sedang darurat.. harap bersabar..
mungkin kesakitan ini dapat menghapuskan dosa dosa saya dan terus melakar cerita yang kurang enak pada meraka yang rapat dengan saya..

badan rebutan

saya tidak faham!
apa bendanya yang saya telah saya buat salah.
banyak dorongan.
membuatkan mata ku buta.
satu untuk ya!
dua untuk tidak!
saya tiada idea apa yang saya cakapkan..
badan terjerat dan saya tidak dapat keluar.
buat bising,
balik ke rumah.
dengan kesanggupan,
muka pucat tiruan.
saya tiada idea apa yang kamu cakapkan.
mulutmu sentiasa bercakap dengan seseorang.
adakah cahaya hilang dihati mu?
mungkin cahaya hilang disebabkan saya.
ini adalah abad ke 21!
ini adalah abad ke 21!
ia boleh mengikuti kemana saja kamu semacam anjing..
bau semakin dekat dengan hidung ku,
mereka memasukkan saya dalam kekaburan,
semua penipuan mengelilingi muka ku.
dan sesiapa yang ingin melihat?
saya dapat hidup..
p/s: hanya menaip

Wednesday, October 29, 2008

hari ini!

keGILAan Radio

takala mendung je arini..tak sama dengan hari semalam..dipagi hari panas bahang..tapi hari ini seperti mahu hujan (bukan "hujan" pagi yg gelap tu!)khakk tuiii!!..dan disebabkan hari ini turn den bekerja..dengan senangtiasa hati den pergi bekerja..entah la kenapa? den dah semakin suka bekerja pada masa ini..mungkin den bosan dirumah, mungkin hormon den berkata nak keje! nak keje! bla bla..atau mungkin juga aweks aweks matriks gagah menggiurkan..haha yang pastinya den bosan dirumah..tiada apa nak dilakukan, petik channel cerita yang sama(channel Hbo sudah dipotong).jika di ikutkan mahu je den keje hari-hari, tapi entah laa..ini adalah jadual yg diberi bos den..
kadang-kadang den juga terfikir "beginikan mungkin den untuk selamanya"..ia buat den semacam gusar+bebal+happy..tapi orang lain? secara jujur den suka dengan kerja den sekarang..tapi orang lain? perlu den amek tahu? dan pada masa yang sama juga den berfikir boleh selamat ke dengan pekerjaan ni? hanya ALLAH swt yang tahu..tapi kerja ini tidak buat kamu semua kelang kabut..tidak perlu pakai kemeja kemas..tidak perlu letak minyak dikepala..dan tidak perlu nak bodek bodek.. mungkin disebabkan umur den yang semakin meningkat..haha
Hari ini bukan untuk semua untuk rakan-rakan keluar berhibur..dalam kontek lain..hari ini untuk cari rezeki mendatang.. situasi telah berubah 5 tahun yang lepas..tapi tidak salah kalau kita mencuri peluang untuk rakan-rakan keluar berhibur untuk menghilangkan tekanan yang ada..harap mereka paham keadaan den sekarang ini..
bebalik keadaan hari ini..banyak persoalan yang ada dalam hati den..dan apa yang den ada hari ini lebih baik dari semalam..buat masa ini kerja den selamat untuk den hari ini..

Monday, October 27, 2008

wartawan hiburan?




keGILAan Radio
terdetik den mahu menghembuskan kata kata diruang ini yang bertajuk "wartawan hiburan".. anda perlu?saya perlu? mereka perlu?..mungkin ya mungkin tidak..ya kepada mereka yang mahu publisiti murahan, tidak yang sebaliknya..so rasa marah pon ada..rasa terkilan pon ada..tapi rasa marah den lagi kuat dari semuanya.. tuttt you!! kepada rancangan melodi disebalik review yang telah dibuat untuk band tanahair tercinta iaitu Butterfingers..fuck lalalala..

mungkin hati den sedikit terguris oleh apa yang telah direview kan..mengatakan "apa punya jawapan? lain ditanya lain dijawab" oleh pihak melodi..yang lebih menyakitkan hati suara hos disebalik tabir..mungkin dorang tidak faham apa yang diperkatakan atau pon inilah wartawan terbodoh dalam alam ini..setidak tidak nya mereka perlu study apa yang butterfingers keluarkan?apa yang mereka main kan?apa fahaman yang digunakan?..ini tidak! mereka suka dengan gaya terjah yang bodoh! so para wartawan buka la fikiran anda semua..ini adalah band malaysia dan bukan indonesia..ini bukan samsons!bukan peterpan!
mungkin mereka meraka ini telah cemburu dengan apa yang butterfingers ada?atau pon telah terasa pedih disebalik jalan cerita yang mereka buat didalam album mereka..haha "wartawan hiburan hampeh"jika tidak faham..jangan direview band seperti ini..mereka tak perlukan wartawan, mereka boleh hidop tanpa wartawan..so selepas ini anda boleh la banggakan dengan band indon yang teramat bersih..



masok disini http://www.youtube.com/watch?v=Qp4QOADYneg

Menyusun Gambar Ditempatnya

Macam kamu memegang tangan ku,
Macam kamu meminta nombor talifon ku,
Macam kamu minum dengan selamat,
Macam mereka memainkan lagu kegemaranmu,
bagai hari mendungmu hilang,
tiada lagi kecederaan bagaikan berpusing,
sebelum kamu merasakannya,
mari fokus kembali.

dinding yang tinggi membuat tidak bersemangat,
seperti deria kucing yang kuat,
semua kabur menjadi satu perasaan,
tempat ini dalam matlamat,
sebelum burung hantu keluar dari sarang,
sebelum deria haiwan menjelma,
tukar dan dekatkan kamera,
sebelum rasa mengantuk.

sebelum kau lari jauh dari ku,
sebelum kau tidak dapat berkata apa²,
denyutan berpusing-pusing,
detik itu berpusing-pusing,
saya memang tiada disitu,
saya hanya mengajukan apa yang telah saya lalui.

apa adanya dari perkataan,
ayat gergaji

kemari!dan lepas kan ku.
kemari!dan lepas kan ku.

Menyusun Gambar Ditempatnya,
tiada apa yang nak diterangkan,
mata kita menggambarkan segala nya,
dia memandang mu,
kau memandangnya,
bukan nya sekali,
bukan nya dua kali,
moga tiada malapetaka datang lagi
dan kau ada cahaya yang datang dari belakang.

Saturday, October 25, 2008

taiping





keGILAan Radio
tanggal 18hb 2008..maka beralih la perjalanan den ke taiping..bukan pasal melancong,bukan pasal kerja..cuma pergi ke majlis perkahwinan akak kuyau..so disebabkan apai nak save kos perjalanan, maka dia pun mengajak den sekali..kete den lagi save minyak..haha..so bertolak nya kami pada pukul 9.00 then sampai di taiping dlm kol 1.30ptg, makan makan pastu tros gerak ke simpang pulai..berhenti sebentar di kelly castle untuk mengisi masa lapang..beng!beng! ini la hasilnya..dapat la gak shoot gambar sebarang dua tiga.. so pic ini ako tak upload di fotopages..ini saja buat masa ini..dead____

Wednesday, October 15, 2008

the pogo

THE LET'S POGO
keGILAan Radio
ini adalah band den yang terakhir..yang berunsurkan??dan berfahaman?
nama band : lets pogo
tahun : 1995 hingga 1999
berasal : seremban
gig terakhir : iknaz pub, p.d
line up : guitar - mogot
bass - ikma
drum - aleng
vocal - maddradio
fahaman : sex pistols, one way system, the clash, chaos u.k, the bollocks, d8, the addicts dan ape
saja the dalam dunia ni.
berunsurkan : 100% punk rock numba one + street rock.
so sekarang sudah menjadi kenangan..mogot entah kemana, ikma sedang bekerja sebagai kerani di sebuah sekolah yang den tataw namo eh, aleng sudah berkahwin dan sedang bekerja di sebuah perbankan di seremban dan den pula sedang bekerja di matrikulasi k.p..last sekali kitorang bersama pada tahun lepas, itu pon sekadar jaming suka-suka..yang penting nya ako rindu sama petikan guitar mogot, dentuman si aleng dan harmoni si ikma..

Monday, October 13, 2008

hari ini

keGILAan Radio
arghhhh..kepala den tepuuuuu..macam ade racun serangga..pagi tadi ok..sekarang tak ok!den terase nak postkan sesuatu..tapi den takdo cita yang menarik pun..entahh laa..mungkin den raso den bosan kot..den tak sabar nak balik umah..mahu hibernasi sampai besok pagi..tapi besok den cuti..
cuba dan cuba..den mencuba..mencuba menulis ayat ayat lirik untuk lagu lagu seterusnyaa..tapi den sekarang tidak ada bersama guitar..susah dibuatnya jika tiada guitar..tapi den tepikir-pikir,betul ke dak-dak ni nak buat band??haha last sekali den ado band padan thn 1999..cuba bayang kan sudah berapa lama den menglo-fi kan diri ini..haha
pikir punya pikir punya pikir..den pun tataw nak pikir apa daa..mungkin kata-kata bidin buat den teruja..tapi dia serius?? nobody know..hehe so..ako just siapkan apa yang dorang nak dan apa yang den dipertanggungjawabkan..tapi den masih tak puas ati..nak kecoh kat ijam pasal benda benda ni??dia buat ako rasa dilema..dia nak buat ke tak ni?dorang nak buat tak projek ni? ako sentiasa serius pasal benda-benda ni..make a music from heart..betul ke?haha tidak mengapalah..den buta b.inggeris..
mungkin pala otak ako pengsan pasal tepikir bendabenda bergini..kata nak buat music semacam the upstairs..hmmmm jangan gelak! pasal ijam guitar hero..tapi korang boleh gelak kalau ada 2 vocal..den dan bidin..haha so tidak menjadi masalah buat den..tapi line up yang lain??den masih pening pala lagi..sapo??drum??bass??haha kekadang buat ako tegelak apa yang bidin pejuangkan..mungkin dia tak seumur den..tapi perancangan dia cukop baek cuma penyelarasan dia ke laut..kata selepas raya?ini bukan selepas raya?masih beraya ke hari ini? den poning pala lagi..mungkin dorang nak den bersuara kot..tapi takan ako nak push dorang..tapa sekali lagi den melepak nnt den bangkitkan isu ini..pasal komitmen ako dah kearah laen..lagi best merakam sorang diri..den dan ijam sependapat..

Saturday, October 11, 2008

lomo kembali!..








keGILAan Radio
buat julung kali nya semenjak lebih kurang setahun lebih ako tak mencuci lomo..inilah hasil terbaru yang baru ako postkan untuk santapan khalayak umum..haha..buat pengetahuan am korang, gambar gambar ini diambil dirantai2007 dan di port dickson..bayangkan dah berapa lama ako peram..ni bru mau cucila..lawo woo..pecah rekod kebanggsaan..dan kali terakhir ako memegang lomo pada rantai2008 aritu..tu pon menurunkan ilmu kepada adek imi..so sekarang ako dah tak berlomo..bukan pasal ako dah tak minat..tapi ako takda masa untuk berlomo lagi..dan sekarang ako dah kasik pinjamkan lomo kat seseorg yang memerlukan..hehe (sucks!jgn panggil ako otai)..moga selepas ini ako akan kembali berlomo..wait and see
gambar gambar lebih lanjut sila layari www.lomohomes.com/maddradio